Promoveaza-ti afacerea pe Instagram

Publicat in October 07, 2015

Instagram tocmai a implinit 5 ani de existenta. Gandit ca un instrument de social media prin care oamenii sa fie conectati si mai usor, prin intermediul fotografiilor pe care le distribuie, Instagram a evoluat destul de mult pe parcursul anilor.

Bineinteles, din ce in ce mai multe brand-uri au inteles oportunitatea imensa de promovare pe care Instagram o aduce, astfel incat, la momentul actual, 86% din brandurile de top folosesc Instagram.

Este insa foarte important sa intelegi cum functioneaza Instagram pentru a te putea promova cu succes si pentru a putea atrage clienti. Destule firme au reusit sa inteleaga acest lucru si sa il aplice, creandu-si o comunitate de clienti fideli prin intermediul Instagram. Nu acelasi lucru putem spune insa despre toate firmele, multe dintre acestea esuand in a se promova in acest mod.

Din aceste motive, am hotarat sa va oferim cateva tips & tricks despre cum functioneaza si cum va puteti promova pe Instagram.

 

Cum functioneaza?

In primul rand, trebuie sa iti faci un cont de Instagram. Fiind o aplicatie de mobil, poti sa faci asta downloadandu-ti aplicatia de pe App Store sau de pe Google Play, in functie de sistemul de operare folosit. Instagram poate fi folosit si de pe Desktop, insa doar pentru vizualizare, nu si pentru publicare.

Mai departe, alege-ti un username prin care brandul tau sa poata fi recunoscut si completeaza-ti profilul, adaugand si legaturi la celelalte retele de social media (Facebook, Twitter etc.).

Cele doua elemente principale pe care se bazeaza Instagram sunt notiunile de follow si de hashtag. Ca si user, poti vedea pe feed-ul tau doar ceea ce posteaza persoanele carora le-ai dat follow. Insa, in momentul in care apesi pe un hashtag aflat la descrierea unei fotografii sau al unui video, poti gasi toate postarile utilizatorilor de Instagram care contin respectivul hashtag.

 

Cum sa te promovezi cu succes?

O greseala des intalnita este sa publici doar poze cu produsele pe care le oferi spre vanzare. Instagram este o comunitate de oameni usor mai elevata decat cea de pe Facebook sau Twitter. Aici, oamenii tin destul de mult la calitate si nu vor sa vada reclame directe in feed-ul lor.

Acest lucru il poti folosi in avantajul tau. Utilizeaza Instagram ca sa creezi legaturi mai puternice cu potentialii tai clienti.  Spune-ti povestea publicand fotografii sau video-uri care definesc brandul tau si in care sa oferi insight-uri despre cum se desfasoara intreaga afacere. Un aspect important: fii creativ si posteaza lucruri de calitate.

 De asemenea, utilizeaza hashtag-uri atunci cand publici ceva. Maximul acceptat este de 30, insa sfatul nostru este sa pui doar cateva, pentru ca de obicei utilizatorii nu apreciaza postarile ce contin prea multe hashtag-uri, fiind considerate un fel de spam. In orice caz, hashtag-urile te vor ajuta sa fii gasit de  catre utilizatori atunci cand vor sa vada ce a mai fost publicat sub acel hashtag.

Da follow altor useri si apreciaza alte fotografii, insa numai in contexte potrivite. Este important sa cunosti segmentul de utilizatori care ar fi interesat de ceea ce oferi si sa incerci sa interactionezi cu acestia. Desigur, este posibil ca initial sa nu stii exact care este acesta si, tocmai din acest motiv: testeaza, testeaza, testeaza.

Publica fotografii/video-uri la un anumit interval de timp (in fiecare zi/o data la cateva zile etc.) si la o anumita ora. Studiile arata ca oamenii folosesc Instagram cel mai mult cam dupa ora 5, deci in jurul acelei ore ar fi cel mai prielnic sa publici ceva.

Si nu in ultimul rand, vezi ce functioneaza mai bine si continua sa faci asta.

Inapoi la categorie