Promovarea pe Facebook: o idee buna?

Publicat in October 21, 2015

In zilele noastre exista nenumarate platforme online pe care te poti promova. Cu totii folosim Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter si multe altele, de cateva ori pe zi. Putem spune ca social media a devenit parte din viata noastra.

Cu atat de multe posibilitati, intrebarea care se pune este: trebuie sa ma promovez pe toate aceste platforme sau doar pe cateva? Si care mi-ar aduce cele mai multe beneficii?

Bineinteles, intotdeauna raspunsul variaza in functie de business-ul pe care doresti sa il promovezi. Insa, mai ales atunci cand esti la inceput si nu ai un buget imens de marketing, consideram ca cel mai bine e sa te concentrezi pe Facebook.

Bineinteles, avem si cateva argumente pentru intrebarea fireasca „de ce sa ma promovez pe Facebook in principal?”. Ei bine, e destul de simplu.

 

Facebook are 1.49 miliarde de utilizatori. Ceea ce inseamna ca aproape toata lumea e pe Facebook. Comunitatea este chiar mai mare decat intreaga populatie a Chinei! Iar click-urile date de utilizatori pe reclamele aflate pe Facebook sunt de 22 milarde pe an.

Si daca doar acest motiv ar putea fi considerat suficient pentru ce am afirmat mai sus, noi mai avem cateva insa.

Posbilitatile de „targhetare” a publicului tinta sunt imense. Facebook iti permite sa selectezi persoanele care sa iti vada reclama in functie de multe criterii (precum comportament, interese, demografie, varsta, limba, locatii s.a.), care pot fi chiar combinate intre ele. In acest mod, riscul ca o persoana neinteresata de ceea ce oferi sa dea click este foarte mic.

In orice caz, costurile reclamelor pe Facebook sunt extrem de mici in comparatie cu alte platforme. Spre exemplu, un buget de $30/luna iti poate face business-ul cunoscut fata de 4000 de persoane. Destul de impresionant, am putea spune.

Functionalitatea “lookalike audiences” iti poate aduce noi utilizatori interesati.  Prin intermediul acesteia, Facebook iti permite sa iei publicul deja format si sa il „clonezi”. Asta inseamna ca poti gasi acelasi tip de persoane care s-au dovedit deja a fi interesate de ceea ce oferi.

Te poti promova prin remarketing fata de cei care au ajuns pe pagina ta, insa nu au convertit. Ce este interesant la remarketing-ul pe Facebook fata de cel pe Google este faptul ca poti alege ca reclamele tale sa apara utilizatorilor care ti-au gasit pagina prin intermediul cautarii, daca, de exemplu, au o anumita varsta, daca lucreaza intr-un anumit domeniu, daca au anumite interese etc. Astfel, exista sanse mai mari sa ii convingi pe acestia sa iti achizitioneze produsul oferit.

Inapoi la categorie