Facebook isi modifica algoritmul de News Feed

Publicat in April 22, 2015

Recent Facebook a anuntat o modificare la algoritmul de News Feed. In urma acestei modificari, prietenii vor avea o prioritate mai mare decat paginile. Acest lucru pare ca deja-vu pentru cei care au urmarit modificarile aduse de Facebook de-a lungul anilor. Astfel, ca efect, se asteapta o scadere a reach-ului organic.

Problema cu aceasta modificare

Utilizatorii de Facebook au cerut aceasta modificare, pentru ca nu erau multumiti cu numarul de afisari pe care l-au avut paginile de Facebook. Pe de alta parte, cei care administreaza paginile de Facebook vor avea mult de suferit. Este estimat ca reach-ul organic inainte de modificare pentru o pagina de Facebook era aproximativ 2%. Cu alte cuvinte, o pagina cu 10000 de like-uri (necumparate) se putea astepta la maxim 200 de vizualizari pe o postare. Suntem curiosi cat va mai scadea acest numar in urma modificarii recente.

Cum putem reactiona

Ca administratori de pagina, trebuie sa facem un audit al activitatii noastre de pana acum. Desigur, pagina in cauza ar trebui sa aiba o vechime de cel putin un an. Pasul 2 este o analiza a activitatii post-modificare. Te incurajam sa ne spui cat de tare te-a afectat modificarea, pentru ca estimam ca va fi diferit, in functie de tipul paginii. O data ce ai datele, trebuie sa estimezi daca pagina ta de Facebook iti aduce inapoi interactiunile pe care le vrei. In cele mai multe cazuri, acest factor se traduce in vanzari. 

Daca in urma analizei tale, determini ca pagina ta de Facebook nu mai este profitabila, nu este un semn clar ca ar trebui sa pleci de pe Facebook. Cu toate acestea, va urma sa-ti pui o intrebare mai primordiala: "Sunt fanii mei pe Facebook?". Este greu sa raspunzi la intrebare, dar te poate ajuta sa te uiti la concurenta ta si sa testezi daca profilul fanilor tai se poate regasi in interfata de reclame de la Facebook. Daca raspunsul este negativ, atunci ar trebui sa-ti limitezi activitatea pe Facebook si sa revii asupra acesteia peste cateva luni (in urma altor teste). Daca, in schimb, poti gasi fanii tai pe Facebook, chiar si cu un reach mai mic, consideram ca merita sa ramai activ pe Facebook si sa investesti in reclame.

Achizitia de fani

Problema anumitor pagini de Facebook este ca sunt construite pe o fundatie slaba. Doi factori iti scad reach-ul mult:

  • faptul ca fanii tai intra pe Facebook ca sa socializeze cu prietenii
  • faptul ca alte pagini sunt in competitie cu tine pe atentia fanilor tai.

In aceasta lumina, unele pagini de Facebook nu sunt pregatite pentru un algoritm care sporeste aceasta tensiune. Fundatia lor ramane strangerea de like-uri, in loc de sporirea interactiunilor. Exceptia, desigur, vine din partea paginilor de stiri sau care publica articole. Exceptand aceste pagini, toate celelalte pagini vor avea de suferit. Si fiindca utilizatorii de Facebook prefera imagini, video-uri si articole, e foarte putin probabil sa dea like la un produs sau sa vorbeasca despre el fara sa-l fi cumparat deja.

Asadar, pentru strangerea de impresii, recomandam sa investesti in publicarea de continut ce are legatura cu pagina ta si, prin urmare, e interesant pentru fanii tai. Un hotel, de exemplu, ar trebui sa posteze despre evenimente ce au loc in orasul in care se afla. Astfel, persoanele interesate de eveniment, vor fi un pas mai aproape de a merge la acel hotel. Contraexemplul ar fi sa posteze un anunt cu reduceri la camere. Motivul este ca e foarte putin probabil sa stranga interactiunile de care e nevoie pentru a creste reach-ul organic. 

Concluzie

Daca vrem sa supravietuim pe Facebook, trebuie sa intelegem ca Facebook este un canal unde utilizatorii dicteaza ce tip de continut vor sa vada. Astazi devine mai important ca niciodata sa intelegem asta. 

Inapoi la categorie