Primii pasi catre Content Marketing

Publicat in June 03, 2015

Daca citesti acest articol, inseamna ca ai deja un exemplu de ce presupune Content Marketing-ul. Practic, traducand termenul, este "marketing de continut". Insa, etimologia cuvantului nu exprima corect spiritul in care se face o astfel de activitate. Filosofia aceasta a fost nascuta o data cu Inbound Marketingul.

Comparand aceasta noua abordare cu reclamele, putem determina cateva distinctii. Problema cu reclamele este ca intrerup activitatea normala a celui care le vede. Cand faci Content Marketing corect, iti ajuti publicul. Fie ca e vorba de un ghid de cum sa editezi un video, fie ca e vorba despre SEO, tu oferi informatie pe care cineva o vrea. Cand a fost ultima oara cand te-a ajutat o reclama sa faci ceva practic?

Astfel, importanta acestei activitati devine mai clara. Practic, Marketingul devine din ce in ce mai atent la public, iar produsul sau serviciul vandut vine pe planul doi. O intrebare pragmatica este daca acest fel de activitate este profitabila pentru afacerea care o dezvolta. Raspunsul e afirmativ. Exista multe studii de caz care arata valoarea Content Marketingului. Si de altfel, de ce nu? Este ca o reclama pe care cineva chiar vrea sa o vada. 

Cum incepi

Poti sa incepi selectand informatie. Oricine alege articole relevante pentru publicul de pe pagina de Facebook si le imparte este la un pas de aceasta activitate. Daca vezi ca anumite tipuri de articole rezoneaza cu fanii tai, atunci ai o idee ce vor sa citeasca. De aici incepi prin a scrie. Nu trebuie neaparat sa scrii tu sau cineva din firma ta articole de blog. Sunt bloggeri care au experienta si pot sa scrie astfel de continut in locul tau; depinde doar de cat de bine inteleg subiectul despre care scriu.

Nu uita ca este imperativ sa fii atent la receptia publicului si, de asemenea, la calitatea obiectiva a informatiei. Intr-un fel, a incepe o astfel de activitate inseamna a deveni o mini-redactie. 

Pe langa articole, mai poti oferi infografice, prezentari, podcast-uri, videouri, sau orice format ce crezi ca ar fi apreciat de publicul tau.

Cum poti profita

In primul rand este important sa stii ca exista lume care apreciaza informatia ta. O data ce ai castigat un public, poti sa strecori cateva articole care se leaga mai bine cu produsele si serviciile tale. Cu toate aceastea, o abordare cat mai subtila este de preferat. Spre exemplu, daca esti Poxipol, poti scrie unele articole despre solutii de reparatie care implica folosirea produsului. Nu o fa evident ca incerci sa vinzi ceva, fiindca va distruge toata credibilitatea ta. 

Timpul necesar pentru a dezvolta o astfel de activitate variaza, dar noi aproximam macar un an de rabdare. Credibilitatea se construieste foarte greu, dar este o resursa extrem de importanta pentru supravietuirea unui brand atat online cat si offline.

Inapoi la categorie