Introducere in reclamele pe mobile

Publicat in July 08, 2015

Nu e o supriza pentru noi faptul ca advertsing-ul pe mobil deja este adoptat in multe campanii. Faptul ca utilizatorii petrec din ce in ce mai mult timp pe mobil il fac o tinta clara si pentru reclame. Problema din spate, in schimb, vine din slaba intelegere a device-ului de catre developeri sau cei care se ocupa de marketing. Diferenta fundamentala este din felul in care cineva foloseste un anumit device. Cand cauti produse pe desktop, vrei ca pagina de destinatie sa se incarce repede, sa iti ofere informatii suficiente, si sa se foloseasca in mod creativ de amplul spatiu pe care-l are la dispozitie.

Designul pentru mobil

Cand un user intra pe o reclama de pe mobil, viteza de incarcare va deveni un factor foarte important. De asemenea, vizitatorul nu va mai avea aceeasi rabdare pe care o are pe desktop. In momentul in care cauta un numar de taxi, acesta vrea sa vada doar acel numar si sa il poata suna cat mai rapid. Poate parea un lucru marunt, insa realitatea pare foarte departe de situatia ideala. In realitate, o multime de landing page-uri (pagini de destinatie) sunt pline de informatii reduntante care fac userul sa plece de pe pagina. Sfatul nostru este sa testezi pagini de landing diferite pentru mobil fata de cele pe care le folosesti pentru desktop. Aceasta mica modificare poate creste dramatic numarul de comenzi pe care le primesti.

Ora devine cheie

Reclamele pe mobil sunt foarte sensibile la relevanta. Astfel, pe mobil, sunt mult mai accesate ofertele de ultim minut sau speciale pentru ziua respectiva. Deruleaza-ti campania strategic pentru ca sa captezi traficul “de ultim minut”. Motivul este simplu: vizitatorul nu o sa acceseze o reclama de pe mobil daca stie ca poate vedea informatia pe desktop ulterior. Decizia lui de cumparare poate fi influenta in acel moment cu reclame relevante pentru el si un flow de user experience gandit spre simplitate. Gandeste-te care sunt actiunile pe care cineva trebuie sa le indeplineasca ca sa iti produca o vanzare. Cu cat un utilizator trebuie sa ia mai multe actiuni, cu atat iti scad comenzile potentiale. Acest efect devine exagerat pe mobil. Iti recomandam sa testezi flow-uri diferite la ore diferite. Anumite tipuri de achizitii pot lua mai putin si sa fie mult mai profitabile pentru tine decat altele.

Locul e foarte important

Orasul este un element decisiv in majoritatea tacticilor de targeting, dar pentru mobil nu este suficient orasul. Poti incerca sa derulezi in AdWords campanii catre zone anume si sa verifici in care zone functioneaza reclamele tale mai bine. Acest lucru poate fi completat cu verificarea eficientei campaniei depinzand de conexiunea la internet: prin Wi-Fi vs 3G sau 4G. Pe scurt, targeting-ul pe mobil devine mult mai granular, fiindca smartphone-ul merge unde merge userul.

Inapoi la categorie