De ce merita sa investesti in Search prin Google AdWords

Publicat in May 06, 2015

AdWords este o platforma extrem de versatila. Prin ea poti sa lansezi campanii pe imagini, video sau text. Noi ne vom concentra pe reteaua de Search. In momentul in care faci o campanie AdWords Search, licitezi in cele mai multe cazuri pentru unul dintre cele 7 locuri disponibile. Pozitia ti se calculeaza in functie de cat licitezi pe cuvantul cheie respectiv si ce scor de calitate ai pe acea cautare. AdWords este clar o platforma care merita investitia, mai ales ca dupa ce inregistrezi comenzi pe site, poti licita direct pe comenzi (conversii), in loc de click-uri (forma standard de licitare). Astfel, ai garantia ca platesti doar pentru actiunile care te intereseaza si nu pe vizite. 

Mai mult decat trafic

Am discutat foarte succint despre avantajele platformei AdWords, dar meritele ei merg mai departe de atat. Motivul principal pentru care ar trebui sa investesti in AdWords Search este ca sa stii cat de bun este site-ul tau pe motorul de cautare. Daca ai trafic in site-ul tau venind de la un anumit numar de cuvinte cheie, dar nu ai comenzi, atunci este momentul in care trebuie sa te uiti catre optimizarea ratei de conversie. Iti garantam ca daca iti maresti rata de conversie (numarul de comenzi care vin din trafic) in AdWords, se va reflecta si in SEO. Vorbind de acelasi motor de cautare, felul in care satisface cererea un cuvant cheie prin AdWords va fi consistent si in SEO. Astfel, daca stii ca rata ta de conversie este profitabila in AdWords, bugetul necesar pentru SEO va fi mult mai justificat.

Rata de conversie mica

Fiecare situatie este diferita, dar doua dintre cele mai comune motive pentru o rata de conversie mica in motorul de cautare sunt: cuvantul licitat este prea general sau site-ul nu este optimizat pentru conversii. Prima problema poate fi indentificata usor (si chiar prevenita), uitandu-te la ce rezultate apar pentru cuvantul respectiv (indeosebi pe primele pozitii din cautarile organice). Astfel, cautari precum "accesorii" vor favoriza industria fashion. Daca vinzi accesorii pentru mobil, ar fi bine sa te limitezi la "accesorii (pentru) mobil". In multe din cazuri, cautari precum "cumpara accesorii mobil", vor fi mai probabile sa converteasca, pentru ca exprima intentia de a cumpara.

Site-ul meu nu face conversii

Daca site-ul tau este problema, atunci pot fi multiple cauze. Daca ai, de exemplu, un magazin online nou aparut, poate fi tentant sa te compari cu concurenta. Sa ne imaginam un scenariu in care ai o viteza similara de incarcare, un design asemanator, functionalitate apropiata, etc. Toate acestea sunt, desigur, importante. Dar, in momentul in care iti deschizi un magazin online nou, trebuie sa ofere ceva mai mult decat concurenta. 

Obisnuinta este un element foarte important. Astfel, chiar daca concurenta ta este inferioara, abilitatea lor de a pastra clienti loiali este ceea ce trebuie sa copiezi si sa imbunatatesti. Experienta pe site-ul tau trebuie sa fie impecabila, ofertele tale trebuie sa fie cat mai tentante iar serviciile tale de relatii cu clientii trebuie sa fie ireprosabile. Daca vrei sa te modelezi dupa concurenta ta, incearca sa observi cum poti sa oferi mai mult decat ei si nu te opri. Daca magazinul tau ofera o experienta buna de la prima vizita pana la prima comanda, atunci ai o baza buna pentru un magazin profitabil.

Dupa ce ai o viziune de ansamblu, contacteaza un specialist care sa te ajute in acest demers.

Inapoi la categorie