Cum sa faci bannere eficiente

Publicat in July 01, 2015

Bannerele nu sunt cea mai placuta forma de media. Sunt peste tot si ochii nostrii s-au obisnuit sa le ignore. Media ratei de click pe un banner este de 0.06%. Noi ne propunem sa disecam care sunt compontentele unui banner eficient si cum poti sa-ti dezvolti campania pe display. O sa consideram rata de click ca fiind obiectivul principal, in pofida faptului ca rata de conversie este semnalul pe care-l consideram cel mai relevant.

1. Targeting pentru relevanta

Pe departe cel mai important element al unei reclame este relevanta. Nu conteaza ca vrei sa incerci un segment cat mai amplu, precum toti cei din Bucuresti. Trebuie sa subsegmentezi publicul tinta pentru a avea un mesaj cat mai potrivit pentru acesta. Pentru a subsegmenta, trebuie sa te gandesti ce fel de clienti ar dori sa accepte oferta ta si cum difera interesele lor intre ei. O pizzerie se va adresa studentilor cu o oferta diferita fata de meniurile pe care le face pentru cei care lucreaza la birou. De asemenea, e posibil sa aibe meniu si de copii. Aceasta descriere rezulta in trei reclame separate catre studenti, corporatisti sau parinti.

2. Timpul conteaza

Conteaza mult momentul in care iti afisezi reclama. Pizzeria din exemplul nostru poate arata la inceputul zilei de miercuri o oferta speciala valabila doar pentru acea zi din saptamana. Dar reclama poate deveni mai putin relevanta spre sfarsitul zilei, deci e bine sa intelegi ferestrele la care o reclama poate sa apara. Faptul ca beneficiezi de acest control cand lucrezi cu bannere este o unealta importanta in a creste rata lor de click.

3. Remarketing

Daca remarketingul e folosit corect, poate rezulta in bannere cu rata de click mai mare decat cele obisnuite. Se poate intampla sa ai clienti care intra pe site-ul tau cautand un anume produs si nu il gasesc. Sau poate isi fac un cont la tine pe site dar nu mai intra deloc. Poti sa creezi liste de remarketing pentru vizitatorii de pe site-ul tau. E bine sa cataloghezi fiecare lista de remarketing pentru a intelege cum sa creezi eventualele mesaje catre acei vizitatori. Odata ce lista de remarketing incepe sa inregistreze vizitatori, poti targeta doar cei din lista cu un set de reclame gandit special catre cei ce deja recunosc brandul tau.

4. Mesajul

Daca poti crea multiple subsegmente pentru publicul tau si sa ai mesaje gandite pentru fiecare subsegment, atunci poti creste rata de click. Oamenii sunt deja obisnuiti cu reclame ce se adreseaza publicului larg si ajung sa le filtreze. Prin Facebook, daca reusesti sa identifici interesele publicului tau, ai la dispozitie unelete ce iti permit sa afisezi reclama ta la un public cat mai restrans. Daca esti reticent, poti incerca sa vezi rata de click a unei reclame obisnuite fata de una cu public restrans.

5. Testing

Nu are rost sa apelezi la intuitie prea mult cand vine vorba de reclame. E mult mai eficient sa faci experimente cu reclamele tale. Poti incerca sa rulezi in paralel doua reclame foarte putin diferite intre ele si sa vezi care din ele este mai eficienta. Nu uita ca publicul care vede reclama conteaza foarte mult. Trebuie sa mentii testele acestea pana cand ambele reclame sunt afisate unui numar suficient de mare de utilizatori. Acest punct este foarte important, fiindca prin teste continue vei putea creste rata de click al unui banner mult peste rata de click medie.

Inapoi la categorie