Cum sa creezi URL-uri eficiente pentru SEO

Publicat in November 11, 2015

 

Toata lumea se intreaba cum ar trebui sa arate URL-ul perfect, pentru a fi SEO friendly. Pentru ca, pana la urma, scopul este ca utilizatorii sa poata gasi cat mai usor continutul la care trimite acel URL.

Intrebarea se pune, astfel, daca solutia este ca URL-ul sa fie cat mai scurt sau sa contina cuvinte cheie sau alte lucruri? Noi nu credem ca exista un raspuns universal, ci ca acesta variaza in functie de website-ul despre care este vorba. Desigur, exista si cateva reguli generale, de baza si, ca atare, o sa continuam prin prezentarea acestora in primul rand, continuand cu exemple specifice.

 

Reguli generale  pentru crearea de URL-uri

Daca vrei ca URL-ul tau sa fie eficient pentru SEO, noi consideram ca sunt cateva asa-zise reguli generale pe care ar trebui sa le respecti. Acestea sunt potrivite oricarui tip de website, deci sunt valabile pentru toata lumea.

 

Foloseste URL-uri concentrate pe ideea de baza

Un aspect foarte important este acela de a mentine URL-ul cat mai centrat pe ideea principala. De aceea, incearca sa eviti prepozitiile sau verbele. Mai mult, incearca sa nu creezi URL-uri prea lungi. Desi Google nu are neaparat o problema cu acest lucru, intrucat in momentul cautarii, acesta va selecta ce considera ca este relevant din URL, totusi, consideram ca, utilizand un URL prea lung se pierde din concentrarea pe ideea principala.

Recomandarea noastra este sa mentii URL-ul cat de scurt posibil si focusat strict pe ideea principala a paginii la care trimite.

Nu folosi liniuta de jos (underscore)

Atunci cand folosesti liniuta de jos intr-un URL, acesta este interpetat ca si cum ar lega cuvintele intr-unul. Din acest motiv, consideram ca cel mai potrivit este sa folosesti liniuta normala.

 

Reguli specifice pentru diferite tipuri de website-uri

Dupa cum am specificat mai sus, exista cateva reguli pe care trebui sa le iei in considerare pentru diferite tipuri de website-uri. 

 

Atunci cand ai un website de prezentare a companiei tale, sfatul nostru este sa folosesti URL-uri cat mai scurte si concise, de tipul: www.companie.ro/contact sau www.companie.ro/despre-noi.

Daca ai un magazin online, este indicat sa folosesti in URL numele produsului si, eventual, si categoria din care face parte: www.magazin-online.ro/rochie-dama sau www.magazin-online.ro/imbracaminte/rochie-dama.  

 

Pentru un blog sau site de stiri sunt diferite modalitati de creare a URL-ului.

O prima modalitate este aceea de a scrie doar numele website-ului si numele postarii: www.website.ro/nume-postare. Acest lucru este potrivit atunci cand website-ul, ca si intreg, are o coerenta puternica.

O a doua modalitate, ce functioneaza foarte bine pe blog-urile ce contin mai multe categorii este aceea de a scrie numele categoriei si apoi numele postarii: www.blog.ro/categorie/nume-postare.

Atunci cand website-ul tau este unul de stiri, pe care se publica articole zilnic si data are relevanta, atunci este o idee buna sa scrii si data publicarii in URL: www.website.ro/an/luna/zi/nume-postare.

 

Acestea sunt, in mare, regulile pe care trebui sa le respecti pentru a avea un URL cat mai eficient pentru SEO. Nu uita sa tii cont de ele de acum inainte.

Inapoi la categorie