7 tendinte ale web designului pentru 2015

Publicat in December 09, 2014

Uitandu-ne la 2014 observam ca tendinta web designului a fost: platforme cu cod gratuit, efectul paralax, site-uri cu o singura pagina si multe altele.

In timp ce multe tendinte sunt trecatoare, cateva revolutioneaza industria.  Asa cum gama de dispozitive pe care se pot vizualiza site-uri creste, designerii trebuie in continuare sa isi adapteze constant fluxul de lucru pentru a face fata schimbarilor dinamice care au loc in web design.

Trendurile din urmatorul an au fost oferite de o echipa de design de la Webydo.

  1. Tipografia va fi flexibila

Concentrarea continutului reprezinta un efort mai puternic pentru a prezenta cuvantul scris in conformitate cu principiile tipografice emergente.

Realitatea este ca, a scrie pe internet este diferit de a scrie pe hartie, si in 2015, in sfarsit renuntam la gandirea demodata care facea textul sa arate mic si inghesuit.

Acest lucru nu are nimic nou, deoarece conceptul a fost dicutat in 2006, dar comunitatea de design a fost lenta in a se adapta. A fost greu sa se renunte la principiile care au ghidat designul atatia ani.

Exista 3 aspecte majore care afecteaza citirea unui text pe un site:

  • Marimea textului
  • Latimea coloanei
  • Inaltimea liniei

Cercetarile au demonstrat in mod repetat ca dimensiunile mari ale unor texte sunt favorabile pentru o lectura mai usoara pe internet. Designerii au inceput deja sa puna in aplicare tipografia responsive impreuna cu imaginile ce se redimensioneaza. Este important ca textul sa arate intodeauna bine indiferent de platforma.

  1. Declinul scrierii de cod

A existat intodeauna o diviziune a muncii in dezvoltarea de site-uri: designerii faceau aspectul, apoi programatorii faceau functionalitatea. Acest proces se schimba deoarece intrumentele de web design devin mai inteligente, mai capabile si mai ambitioase.

Astazi designerii pot creea site-uri fara a scrie nicio linie de cod, in schimb se bucura de avantajele unor caracteristici puternice ale unor softuri de design ce produc cod validat de W3C.

Acest lucru marcheaza o schimbare de paradigma mare, una care scade bariera la intrarea pe piata pentru designeri care au acum o optiune simplificata pentru construirea si implementarea de site-uri moderne, profesionale pentru clientii lor.

  1. Evolutia designului responsive

In urma doar cu cativa ani, ceea ce facea un site responsive era faptul ca functiona pe desktop-uri, tablete si smartphone-uri. Cu ceasuri inteligente, televizoare, electrocasnice in plina expansiune, definitia de design receptiv se extinde rapid.

In timp ce fiecare platforma are provocarile sale unice, tabletele si smartphone-urile sunt foarte familiare cu sistemele interactive si problema principala a fost sa se asigure ca textul continut are marimea potrivita si site-ul este usor de navigat.

Dar, de exemplu, pe un ceas inteligent chiar si navigarea trebuie sa fie cu totul regandita pentru a se adapta la modul in care folosim aparatul.

Solutionarea acestor noi probleme va lua ceva timp, dar, pana la sfarsitul anului 2015, web designerii vor trebui sa isi adapteze tehnicile.

  1. Designul plat va cuceri toti pixelii

In timp ce unii au sustinut ca exista probleme cu de design plat in domeniul interfetelor, consensul general este ca este o tehnica favorabila pentru web design. Design plat se preteaza la principiile minimaliste.

Aceasta nu este doar atractiv  din punct de vedere estetic, este de asemenea  foarte practic, deoarece  permite vizitatorilor sa aprecieze continutul fara a fi distrasi de alte elemente.

  1. Mai mare = mai bine pentru imagini

Nu doar textul se mareste pe internet.

Apar noi tehnici pentru redimensionarea receptiva, extragerea culori dominante pentru fundaluri, si optimizarea imaginilor pentru incarcarea minima a server-ului.

In plus, o tendinta majora in 2015 va fi utilizarea de imagini ca fundaluri. Blur-ul si filtrul de culoare  va permite textului sa "pluteasca", fara a compromite gradul de utilizare.

In timp ce designerii incearca sa se impace cu posibilitatea de a folosi imagini uriase in proiectele lor, te vei putea astepta sa le vezi mai des!

  1. Restructurarea animatiilor in timpul derularii, efecte parallax si microinteractiuni

Poate ca tendinta cea mai impresionanta este, desigur, efectul parallax la derulare.

Utilizarea scrolling-ului in loc sa faceti click ca tehnica de navigare este geniala pe mai multe nivele. Are nevoie de mai putin timp pentru incarcarea paginii.

In 2015, ne putem astepta sa vedem mai multi designeri care au plonjat si folosesc parallax si care incorporeaza acest element in proiectele lor.

  1. Webgraphics

Avem tendinta de a internaliza informatii mai bine atunci cand o vedem prezentata intr-o maniera grafica, care a fost dusa la popularitate de infografica. Infografica a oferit o modalitate usoara de a transmite cantitati mari de informatii cu un grad ridicat de retentie.

O noua tendinta a aparut. Webgraphica! La fel ca infografica, webgraphica transmite cantitati mari de informatii, dar implica elemente care permit utilizatorului sa interactioneze fizic cu informatiile. Acestea sunt atragatoare vizual mai mult decat infografica.

In 2015, designerii vor afla ca mai multi clienti vor cere webgraphice interactive ca parte a unui design personalizat. Va puteti astepta sa vedeti webgrafice sa creasca in popularitate si sa stabileasca o componenta majora a web design-ului modern.

Privind spre viitor

Tendintele de web design vin si se duc, dar ingeniozitatea creatorului este ceea ce impinge schimbarea standardelor de web design. Designerii sunt responsabili pentru transformarea ideilor in tendinte si tendinte in standarde.

Tendintele de proiectare, enumerate aici, devin rapid ceva obisnuit in web design.

Site-urile ce nu utilizeaza aceste elemente vor fi cu siguranta uitate in 2015!

Sursa: aici

Inapoi la categorie