Sfaturi de design simplist de la cofondatorul Twitter

Publicat in February 10, 2016

Biz Stone este cunoscut in special pentru calitatea sa de cofondator Twitter si Medium. Pe langa acestea, el este “responsabil” si cu crearea altor platforme.

Daca ne gandim doar la Twitter si Medium, realizam instant care este preferinta sa in materie de design: simplitatea. Vazand ceea ce a creat, nu putem sa nu ii dam dreptate: designul simplist cu siguranta functioneaza.

La o prima vedere, te poti gandi ca, fiind simplist, acest tip de design este foarte usor de realizat. Nimic mai gresit. Sunt o gramada de probleme care pot interveni si solutiile simpliste nu sunt intotdeauna usor de gasit.

In toti acesti ani, Biz Stone a acumulat o vasta experienta pe care, din fericire, este dispus sa o impartaseasca si cu noi. Acestea sunt solutiile de design simplist pe care ni le ofera el:

 

Scoate ceea ce nu este absolut necesar

Oamenii isi doresc pur si simplu produse care functioneaza bine. Majoritatea nu stau sa umble in setarile produsului. Mai mult, produsele cu foarte multe functionalitati nu fac decat sa bulversele consumatorul si ii aduc un sentiment negativ fata de acestea.

Asadar, de fiecare data cand Biz Stone creeaza un produs impreuna cu echipa sa, acesta adreseaza echipei urmatoarea intrebare: “Care este functionalitatea de care nu ne putem lipsi?”. Si produsul este exact functionalitatea respectiva.

 

Lasa  de la tine

Atunci cand creezi ceva simplist, trebuie sa lasi de la tine. Ideea este sa creezi produsul de baza si apoi sa lasi oamenii sa lucreze cu el. Mai departe, vei descoperi ce ii lipseste aplicatiei si care este adevarata valoare a produsului.

 

Practica aceste tactici de fiecare data

Cand a creat Twitter, Biz Stone a facut exact ceea ce sfatuieste: a eliberat aplicatia publicului, fara a aduaga renumitele hashtag-uri, reply-uri sau retweet-uri. Cu timpul, prin feedback-ul primit din partea utilizatorilor, le-a adaugat si pe acestea.

La fel face si acum cu aplicatia la care lucreaza in prezent: Jelly. Momentan aceasta este eliberata unui cerc restrans de persoane si, in functie de feedback-ul pe care il va primi, va adauga (sau nu) noi functionalitati.

 

Invata sa asculti

Utilizatorii sunt cei pentru care creezi un anumit produs. Este important sa le asculti dorintele, insa, in acelasi timp, este si mai important sa stii sa implementezi aceste dorinte intr-un mod cat mai potrivit. Acest lucru inseamna si faptul ca noile functionalitati pe care le oferi nu sunt neaparat ceea ce au cerut.

Ideea este sa creezi un produs cat mai puternic, care sa  satisfaca nevoile actualilor utilizatori si care sa atraga noi utilizatori.

Inapoi la categorie